آسانسور کارگاهی

آسانسور کارگاهی مانند دیگر آسانسورها حمل و نقل را آسان تر می‌کند. اما مزیت دیگری که دارد این است که این آسانسور در کارهایی مثل ساختمان های در حال احداث ، پتروشیمی ها ، کارگاه ها ، سکوهای نفتی و سدها ؛ قابلیت کاربری بالایی دارد. آسانسور کارگاهی وزن زیادی را می‌تواند جابه جا کند و به علت استفاده از آن در پروژه های سنگین از ایمنی بالایی برخودارد است و نیز محدودیت ارتفاع ندارد. این آسانسورها سرعت انجم کار را تسریع می‌کنند و مقرون به صرفه هستند. مکانیزم حرکت این بالابرها با بالاکشنده ها، جرثقیل ها و لیفتراک ها متفاوت است و تقریبا عملکردی شبیه به آسانسور است که محیط های آپارتمانی دیده ایم اما ظرفیت، ایمنی و ظاهر متفاوتی دارد. این آسانسورها معمولا از نیروی محرکه یک موتور الکتریکی برای حرکت عمودی استفاده می کنند.

در ادامه به برخی از ویژگی های و مزیت های آسانسور کارگاهی میپردازیم.

حفاظ پیرامون آسانسور: این حفاظ محدوده کابین آسانسور را مشخص می کند و همچنین محل قرار گیری اتاقک را نشان می دهد. این حفاظ اطراف آسانسور از ورود افراد و یا تجهیزات به محدوده اتاقک جلوگیری می کند.

نرده امگا: محل ورود و خروج افراد و نیز بار، که دارای نرده است و با بالا و پایین کشیده شدن آاین نرده مسیر باز و یا بسته می شود. این نرده از ورود افراد و اشیا در هنگام حرکت آسانسور به داخل اتاقک و مسیر حرکت آن جلوگیری می کند.

سوئیچ های ایمنی (لمینت سوئیچ): در غاز و پایان مسیر حرکت آسانسور، سوئیچ های ایمنی ( لمینت سوئیچ ) را قرار می دهند.این لمینت سوئیچ ها را روی درب کابین آسانسور کارگاهی نصب می‌کنند. نصب این سوئیچ ها از بروز حوادثی مانند سقوط کابین جلوگیری می کند.

محدودکننده های انتهای مسیر: آسانسورها بدون این قطعه ممکن است در هنگام بالا رفتن به هر دلیلی مانند عمل نکردن لمینت سوئیچ ها توقف نکنند و پس از خارج شدن از حفاظ، سقوط کنند. محدودکننده ها قطعاتی مکانیکی هستند که باعث پایان یافتن حرکت آسانسور شده و از سقوط کابین جلوگیری می کنند.

پاراشوت: یک سیستم جلوگیری از سقوط است که پس از نصب آسانسور با حضور مسئول کارگاه و تکنسین های آسانسور تست می‌شود و نیز چگونگی عملکرد آن آموزش داده می شود.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها